Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3070380520   Orientació educativa. Nivell 3
2016-2017   Formació interna de centre. Secundària en general
  
   11/1/2017 - 22/3/2017 (30 hores) de 15:00h a 17:00h
   INS Torrelles de Llobregat
   c. Ernest Lluch, 4 (Torrelles de Llobregat) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei d'Èxit Educatiu i Noves Oportunitats
  
  
  
Tipus activitat   FIOE Orientació educativa. Nivell 3
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest itinerari té com a marc de referència i de treball l’orientació educativa, entesa aquesta com l’acompanyament de tots i cadascun dels alumnes del centre per al desenvolupament del seu projecte de vida: personal, acadèmic i professional.

Aquesta concepció pedagògica de l’orientació educativa demana als equips docents-tutors una planificació sistemàtica de les accions educatives de la matèria, la tutoria, així com de les accions col·lectives que impregnen la vida social del centre.

També vol l’ús d’un model didàctic competencial a les matèries i a les tutories grupals que afavoreixin els aprenentatges significatius i el procés autonomitzador de l’alumnat.

Des del projecte educatiu de centre orientar voldrà dir organitzar i planificar un acompanyament dinàmic i inclusiu de l’alumnat que propiciï els aprenentatges, l’autoestima i el sentit de pertinença al centre i a l’entorn.
  
Objectius   -Compartir un espai pedagògic organitzat que permeti planificar d'una manera sistemàtica i eficaç la transferència al centre del marc de referència de l'orientació.
-Impulsar la reflexió col·lectiva, la planificació, experimentació i avaluació del pla d'acció que l'equip impulsor ha elaborat durant la formació de base.
  
Continguts   -En la fase inicial que, en aquest itinerari inclou la transferència al centre del
curs de base, es farà una reflexió col·lectiva al voltant de les bases de la
concepció pedagògica de l'orientació educativa amb l'objectiu de fer emergir
les inquietuds de millora, i alhora arribar a compartir els objectius de millora
respecte a aquest eix transversal.
-En la fase de planificació, es plantejarà què s'està fent ja en relació amb
l'objectiu de millora que s'ha compartit i com es pot millorar (ex: què fem per
orientar des de les àrees i com podem millorar aquesta orientació?; què fem
per acompanyar l’alumnat des de les tutories individuals i com ho podem
millorar?; què fem com equips docents-tutors per orientar i què hem de millorar per esdevenir equips orientadors?).
En aquesta fase, l'equip impulsor que coordina la formació compartirà amb
l'equip de docents/claustre els criteris i indicadors de l'orientació educativa.
Aquests documents els ajudaran a concretar, dissenyar, organitzar i avaluar les accions educatives concretes dels objectius de millora.
-En la fase de construcció i experimentació, a partir de les guies que
proporcionen els criteris i indicadors de l'orientació, es dissenyaran les accions educatives i organitzatives relacionades amb els objectius de millora i s'implementaran.
-En la fase final s'avaluarà la formació, la presa d'acords sobre els aspectes a consolidar i la part d'experimentació que ja s'ha dut a terme.
  
Observacions   Tipus bloquejat per FORMGEST setembre 2017
  
Formador/a   Miriam Cuadrado, Helena Ferreiro i Marta Goitia
  
Avaluació   -Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa
-Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
  
Requisits de  certificació   -Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació
-Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata, d'acord amb el document de valoració final del centre i l'informe de seguiment dels serveis educatiu amb el vistiplau de l'inspector/a del centre
  
Persones  destinatàries   Professorat de secundària
  
E-mail   se-baixllobregat6@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   11/01/2017   1500   1700 
 Sessió 2   dimecres   18/01/2017   1500   1700 
 Sessió 3   dimecres   01/02/2017   1500   1700 
 Sessió 4   dimecres   08/02/2017   1500   1700 
 Sessió 5   dimecres   15/02/2017   1500   1700 
 Sessió 6   dimecres   01/03/2017   1500   1700 
 Sessió 7   dimecres   08/03/2017   1500   1700 
 Sessió 8   dimecres   22/03/2017   1500   1700 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent